Math Glossary
A
algebraic expression – A math phrase that is written using one or more variables and constants, but does not contain a relation symbol
(<, >, =, ) Â (e.g. 2x +7)
Expression algébrique– Une expression de mathématique qui est écrite en utilisant une ou plus de variables et constantes, mais elle ne contient pas de symbole.
(<, >, =, ) Â (e.g. 2x +7)
Altogether – with everything added together : with everything added up, Â
Example – Altogether , we sold nearly 500 candy bars.
En tout – lorsque tout est additionné ensemble
Exemple – En tout, on a vendu presque 500 tablettes de chocolat.
angle – A geometric figure formed by two rays or line segments (also called arms) with a common endpoint (called a vertex). The measure of an angle is a number
representing the spread of the two rays of the angle.
Angle – une figure géométrique formée de deux demi-droites de même origine qui se termine par le sommet.  L’angle est mesuré par un arc de cercle.
area – The measure of the inside surface of a closed region or figure; area is measured in square units.
Example: Â The area of the following rectangle is 30 square units (30 units2).
Aire – La surface couverte par une figure ou une région.  L’aire se mesure en unités carrées.
Exemple: L’aire pour ce rectangle est 30 unités carrées (30 unités2)
array – A set of objects or numbers arranged in an order, usually in rows and/or columns. Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Examples
Tableau – Une série d’objet ou nombres qui sont disposés dans un ordre, habituellement en colonne ou en rangée.
B
bar graph – see graph
Graphique à barre- voir graphique
budget – An estimate of income and spending for a certain period of time.
Budget – Une estimation du revenu et des dépenses pendant une certaine période de temps.
C
composite number – A whole number that has more than two factors (e.g., 4 is a composite number because it has three factors: 1, 2, and 4).
Nombre composé – Un nombre qui a plus que deux facteurs (ex: 4 est un nombre composé puisqu’il a trois facteurs: 1, 2, et 4).
cube root – The cube root of a number is a special value that, when used in a multiplication three times, gives that number.
Example: 3 × 3 × 3 = 27, so the cube root of 27 is 3.
Racine cubique – La racine cubique d’un nombre est une valeur qui, utilisée trois fois dans une multiplication, donne ce nombre.
Exemple: 3 x 3 x 3 = 27, alors la racine cubique de 27 est 3.
cube number – The result of using a whole number in a multiplication three times.
Example: 33 is  3 × 3 × 3 = 27, so 27 is a cube number.
Nombre cubique – Un nombre cubique est un nombre entier qui a été multiplié par lui-mêm trois fois.
Exemple: 33 est 3 x 3 x 3 = 27, alors 27 est un nombre cubique.
cylinder – A solid object with:
two identical flat ends that are circular or elliptical and one curved side.
Cylindre – Un solide limité par une surface courbe et par deux surfaces planes.
D
decimal – A fractional number written in base ten form; a mixed decimal number has a whole number part as well (e.g., 0.32 is a decimal number and 3.5 is a mixed decimal number).
Nombre décimal – Un nombre décimal correspond toujours à une fraction décimale, soit une fraction dont le dénominateur est une puissance de 10 et s’écrit sous la forme d’un nombre à virgule (ex: 0,32).  Un nombre décimal peut contenir une partie entière et une partie fractionnaire (ex: 3,32). Â
destination – the place a person or thing travels to or is sent to:
Her destination was Rome.
Destination – Un endroit où une personne ou une chose se rend ou est envoyée.
Sa destination était Rome.
determine – to learn or find out (something) by getting information
Example – He determined the answer by adding and then multiplying.
Déterminer – apprendre ou découvrir quelque chose en obtenant de l’information.
Exemple: Il a déterminé la réponse en additionnant et en multipliant.
difference – The result of subtracting one number from another. How much one number differs from another.
Example: The difference between 8 and 3 is 5.
Différence – Le résultat d’une soustraction d’un nombre d’un autre. Â
Exemple: La différence entre 8 et 3 est 5.
donate – to give (money, food, clothes, etc.) in order to help a person or organization. Â Example – He will donate money to the Red Cross.
Faire un don – donner de l’argent, de la nourriture, des vêtements, etc. pour aider une personne ou une organisation.
Exemple: Il a donné un don d’argent à la Croix Rouge.
double bar graph – see graph
Graphique à barre double
E
enlarged – Â Â To make larger. Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Agrandir – Construire plus grand
equal – Exactly the same amount or value
Examples:
3 + 4 is equal to 7
1 Dollar is equal to 100 Cents                         Â
60 seconds is equal to 1 minute
The symbol is =
Expression d’égalité – Un énoncé mathématiques qui utilise le symbole “=†pour montrer que deux éléments représentent la même quantité. Exemples:
3 + 4 = 7
1 dollar est égal à 100 cents
60 secondes est égale à 1 minute
equation – A mathematical sentence stating that two expressions are equal. An equation contains an equal sign (=).
Examples
3 + 4 = 7
x + 4 = 7
Équation –  Une expression de mathématique qui contient une expression d’égalité.  Une équation contient un symbole d’égalité (=).
Exemples
3 + 4 = 7
x + 4 = 7
equivalent – Having the same value.
Examples:
1 Dollar is equivalent to 100 cents
120 seconds is equivalent to 2 minutes
Équivalent – Se dit de nombres qui ont la même valeur.
Exemples:
1 dollar est équivalent à 100 cents.
120 secondes est équivalent à 2 minutes.
estimate – To find a value that is close enough to the right answer, usually with some thought or calculation involved.
Example: Alex estimated there were 10,000 sunflowers in the field by counting one row then multiplying by the number of rows.
Estimation – Un résultat qui est proche d’une quantité ou d’une valeur, mais qui n’est pas exact, généralement avec un calcul impliqué.
Exemple: Alex a fait une estimation qu’il y avait 10 000 tournesols dans le champ en comptant combien il y avait de fleurs dans une rangée et en multipliant les rangées. Â
evaluate – To calculate the value of.
Example: Evaluate the cost of each pie when 3 pies cost $6.
Answer: $2 each.
Évaluer – Calculer la valeur de quelque chose
Exemple: Évalue le coût de chaque tarte si 3 tartes coûtent 6,00$. Â
expanded form – Writing a number to show the value of each digit.
It is shown as a sum of each digit multiplied by its matching place value (ones, tens, hundreds, etc.)  For example: 4,265 = 4 × 1,000 + 2 × 100 + 6 × 10 + 5 × 1 (see standard form)
Forme décomposée – Ecrire un nombre pour montrer la valeur de chaque chiffre.
L’exemple indique une somme de chaque chiffre multiplié par sa valeur d’emplacement correspondante (4 265 = 4 × 1000 + 2 × 100 + 6 × 10 + 5 × 1)
expression – A representation containing numbers, variables, and/or operation symbols; an expression does not include a relational symbol (<, >, =, ≠).  (see algebraic expression)
Expression – Description d’une situation dans laquelle on utilise des symboles mathématiques tels que des chiffres, des signes opératoires, des symboles de relations ou des symboles de groupement (parenthèses, crochets, etc.).
F
factors – Factors are numbers we can multiply together to get another number:   Example: 2 and 3 are factors of 6, because 2 × 3 = 6.
Facteurs – Un nombre multiplié par un autre pour obtenir un produit.
Exemple: 2 et 3 sont des facteurs de 6 puisque 2 x 3 = 6.
fraction – A number that represents part of a whole, part of a set, or a quotient in the form , ab which can be read as “a†divided by “bâ€.
Fraction – Un nombre qui représente une partie d’un ensemble, ou comme un quotient d’une fraction ab puisqu’on peut lire la fraction comme ceci:  “a” divisé par “b”.
graph – A visual representation used to show a numerical relationship
Graphique – Dessin formé de points, d’une ligne ou d’un ensemble de lignes et qui représente les variations d’une grandeur mesurable.
Bar graph – A graph drawn using rectangular bars to show how
large each value is. The bars can be horizontal or vertical.
Diagramme à bandes – Un diagramme qui représente les données à l’aide de bandes verticales ou horizontales.
double bar graph – A double bar graph is a graphical display of information using two bars besides each other at various heights. The bars can be arranged vertically or horizontally. We can use a double bar graph to compare two data groups. A double bar graph has two axes.
Diagramme à bandes doubles – Un graphique à barres doubles utilise deux barres les unes à côté des autres à différentes hauteurs.  Les bandes sont verticales ou horizontales. On utilise un diagramme à bandes doubles pour comparer les données de deux populations.  Il a aussi deux axes. Â
Line graph – A graph that uses points connected by lines to show how something changes in value (as time goes by, or as something else happens)
Diagramme à ligne brisée – Un diagramme qui représente des données à l’aide de points reliés par des segments de droite pour montrer une tendance. Â
greater than – Bigger.
The symbol > means greater than (the symbol < means less than).
Example: 5 > 3 shows that 5 is greater than 3.
Plus grand que – plus grand
Le symbole > signifie plus grand que (le symbole < signifie plus petit que)
Exemple: 5  > 3 démontre que 5 est plus grand que 3.
Greatest Common Factor (GCF) – The highest number that divides exactly into two or more numbers.
When we find all the factors of two or more numbers, and some factors are the same (“common”), then the largest of those common factors is the Greatest Common Factor. Â Also called “Highest Common Factor”
Example: the GCF of 12 and 16 is 4, because 1, 2 and 4 are common factors of both 12 and 16, and 4 is the greatest.
Plus grand diviseur commun – Si m et n sont des nombres entiers, le plus grand diviseur commun à m et n est le plus grand nombre entier positif qui divise à la fois m et n.
Lorsque nous trouvons tous les facteurs de deux nombres ou plus, et que certains facteurs sont identiques («communs»), le plus grand de ces facteurs communs est le plus grand facteur commun. On peut aussi l’appeler “plus le plus grand facteur commun”
Exemple: Le plus grand diviseur de 12 et 16 est 4, parce que 1, 2 et 4 sont les facteurs communs de 12 et 16, et 4 est le plus grand.
I
improper fraction – An improper fraction is a fraction where the numerator (the top number) is greater than or equal to the denominator (the bottom number). In other words, it is top-heavy.
Example: 5/3 (five thirds) and 9/8 (nine eighths) are improper fractions
Fraction impropre – Une fraction qui représente un nombre plus grand qu’un tout.  Alors le numérateur (nombre du haut) est plus grand que le dénominateur (nombre du bas). Â
Exemple: 5/3 ou 7/3
in order – Putting things into their correct place following a rule.
In this picture the shapes are in order of how many sides they have.
Mettre en ordre – Lorsqu’on met des objets dans le bon ordre en suivant les consignes.  Sur cette illustration les formes géométriques sont en ordre selon le nombre de côtés. Â
increasing pattern – see pattern
Patron croissant – voir patron
insensitive – not sensitive: such as showing that you do not know or care about the feelings of other people
Insensible – qui n’est pas sensible: incapable de démontrer des sentiments ou qui ne se soucie pas des sentiments des autres.
L
label – is the naming, usually with numbers, the edges or vertices, or both of a graph.
Étiquette – généralement avec des nombres, les arêtes ou les sommets, ou les deux d’un graphique.
Least Common Multiple  (LCM) – The smallest positive number that is a multiple of two or more numbers.
Example: the Least Common Multiple of 3 and 5 is 15, because 15 is a multiple of 3 and also a multiple of 5. Other common multiples include 30 and 45, etc, but they are not the smallest (least).
Plus petit commun multiple (PPCM) – Le plus petit commun multiple de deux nombres ou plus. Â
Exemple: Â Le plus petit commun multiple de 3 et 5, est 15 puisque 15 est un multiple de 3 et aussi de 5. Â Les multiples 30 et 45 sont aussi des multiples communs mais ils ne sont pas les plus petits. Â
less than – Smaller.
The symbol < means less than (the symbol > means greater than).
Example: 4 < 9 shows that 4 is less than 9
Plus petit que– plus petit
Le symbole < signifie plus petit que (le symbole > signifie plus grand que).
Exemple: 4 < 9 démontre que 4 est plus petit que 9.
lowest term – The simplest form of a fraction is when the numerator and denominator have no common factor except 1.
Example: 2/4 can be simplified to 1/2
To simplify a fraction, divide the top and bottom by the highest number that can divide into both numbers exactly.
Irréductible – Une fraction dont le numérateur et le dénominateur n’ont pas de diviseur entier commun différent de 1.
Exemple: 2/4 peut être réduit à 1/2
Pour réduire une fraction, on doit diviser le nombre du haut et du bas par le plus grand diviseur commun.
M
mean – The mean is the average of the numbers: a calculated “central” value of a set of numbers.
To calculate: Just add up all the numbers, then divide by how many numbers there are.
Exemple: 2, 7, 9
              2 + 7 + 9 = 18
                18 ÷ 3 = 6
Moyenne – Pour trouver la moyenne, on doit additionner tous les nombres dans la série et diviser la somme par le montant de nombres.
Exemple: 2, 7, 9
              2 + 7 + 9 = 18
                18 ÷ 3 = 6
median – The middle number (in a sorted list of numbers).
To find the median, place the numbers you are given in value order and find the middle number. If there is no middle value, the median is the
average of the two middle values. The median of the numbers 1, 1, 2, 4, 5, 6, 7, and 7 is 4.5.
Or: 10, 11, 13, 15, 16, 23, 26. Â The median is 15.
Médiane – Le nombre du milieu lorsque les nombres sont ordonnés du plus petit au plus grand.  S’il n’y a pas un nombre du milieu, la médiane est la moyenne des deux nombres du milieu. Â
Exemple: 1,1, 2, 4, 5, 6, 7, et 7.  La médiane est 4,5 (4 + 5 diviser par 2).
Ou: 10, 11, 13, 15, 16, 23, 26.  La médiane est 15.
mixed number – A whole number and a fraction combined into one “mixed” number.
Example: 1½ (one and a half) is a mixed number. (Also called a Mixed Fraction)
Nombre fractionnaire – Un nombre rationnel dont l’écriture comporte un nombre entier et une fraction.
Exemple: 1½ (un et un-demi) est un nombre fractionnaire. Â
mode – The number which repeats most often in a set of numbers.
Example: in {6, 3, 9, 6, 6, 5, 9, 3} the Mode is 6 (it occurs most often).
Mode – Le nombre qui se répète plus souvent ou qui a la plus grande fréquence dans un groupe de nombres.
Exemple: 6, 3, 9, 6, 6, 5, 9, 3 Â Le mode est 6.
more than – see greater than.
Plus grand que-
multiple – The result of multiplying a number by an integer (not by a fraction).
Multiple – Un multiple est le résultat d’une multiplication par un nombre entier (non par une fraction).
N
nearest – see round
Le plus proche – voir arrondir
O
operation – A mathematical process. The most common are add, subtract, multiply and divide (+, −, ×, ÷).  But there are many more, such as squaring, square root, etc.
Operation – Une opération numérique.  Le processus plus commun une opération est l’addition, la soustraction, la multiplication et la division (+, -, x, ÷).  Il y en a plusieurs autres tels que au carré, racine carré, etc.
order of operations – The rules that say which calculation comes first in an expression. Â They are:
do everything inside the brackets first: ()
then do exponents, like x2
then do multiplies and divides from left to right
then do the adds and subtracts from left to right
L’ordre des opérations – Pour résoudre un problème, les règles indiquent:
On doit résoudre tous ce qui est à l’intérieur des parenthèses en premier: ()
Ensuite on résoud les exposants: x2
Prochaine étape on doit résoudre les multiplications et les divisions en ordre de la gauche à la droite.
Dernière étape on doit résoudre les additions et les soustractions en ordre de la gauche à la droite.
output – the number or the amount of something that is produced by a person or thing. Â
La réponse – un nombre ou un montant qui est produit par quelqu’un ou par un objet. Â
P
pattern – Things arranged following a rule or rules. Â Example: there is a pattern in these numbers: 2, 7, 12, 17, 22, … they follow a rule “start at 2 and add 5 each time”. Â Example: these tiles are arranged in a pattern.
Régularité – La règle qui définit une suite.  Exemple: La régularité de la suite 2, 7, 12, 17, 22,… elle suit la règle qu’on commence avec 2 et on ajoute 5 chaque fois. Â
Exemple:  ces tuiles suivent une régularité.
increasing pattern – A pattern in which the terms of a sequence differ by a growing amount. (1, 2, 3, 4, 7, 11. or 1, 2, 4, 8, 16.)
Régularité croissante – Une suite où les nombres augmentent. (1, 2, 3, 4, 7, 11. or 1, 2, 4, 8, 16.)
decreasing pattern – A pattern in which the terms of a sequence differ by a decreasing amount. (11, 9, 7, 5, …)
Régularité décroissante – Une suite où les nombres diminuent. (11, 9, 7, 5, …)
percent – Percent means parts per 100. Â The symbol is %. Example: 25% means 25 per 100. Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â (25% of this box is green)
Pourcentage – Un pourcentage signifie une partie de 100.  Le symbole utilisé est %. Exemple: 25% signifie 25 de 100.    (25% de cette grille est vert)                  Â
perimeter – The distance around a two-dimensional shape.
Example: the perimeter of this rectangle is 3+7+3+7 = 20. Â The perimeter of a circle is called the circumference.
Périmètre – Longueur de la frontière d’une forme géométrique plane fermée.
Exemple: Le périmètre de ce rectangle est 3+7+3+7 = 20.  Le périmètre d’un cercle s’appelle une circonférence.
pictograph – A pictograph uses pictures or symbols to show the value of the data.
Un diagramme à pictogrammes – Un diagramme où les valeurs et les données d’une variable sont représentées par des dessins ou des images.
prime number – A Prime Number can be divided exactly only by 1, or itself. It must be a whole number greater than 1.
Example: 5 can only be divided exactly by 1 or 5, so it is a prime number.
Nombre premier – Un nombre premier peut être divisé seulement par un ou lui-même.  Il doit aussi être un entier plus grand que 1.
Exemple: 5 est divisible par 1 et 5 seulement alors c’est un nombre premier.
prime factorization – “ Prime Factorization†is finding which prime numbers multiply together to make the original number.  Example: 12 = 2 x 2 x 3
Décomposition d’un nombre en facteurs premiers – On doit trouver les nombres premiers qui se multiplient ensemble pour faire le nombre d’origine.  Exemple: 12 = 2 x 2 x 3
privacy – the state of being away from public attention. Â Example – She felt that the guard’s request to search her did not respect her privacy.
Privé – être loin de l’attention du public. Exemple – Elle sait que la demande du gardien de la fouiller ne respectait pas sa vie privée.
profit – Income less all expenses.
Example: Sam’s Bakery received $900 yesterday, but expenses such as wages, food and electricity came to $650. So the Profit was $900 − $650 = $250.
Bénéfice – Le revenu moins toutes les dépenses.
La boulangerie de Sam a reçu 900$ hier, mais les dépenses (salaire, nourriture et électricité ont un total de 650$.  Alors le bénéfice est 250$ puisque 900$ – 650$ = 250$.
protractor – An instrument used in measuring or drawing angles.
Rapporteur – Un instrument qui sert à mesurer les angles en degrés.
R
range – The difference between the lowest and highest values.
Example:  In {4, 6, 9, 3, 7} the lowest value is 3, and the highest is 9, so the range is 9 − 3 = 6.
Étendue – L’écart entre le plus plus nombre d’un ensemble et le plus grand. Pour trouver l’étendue, soustrais le plus petit nombre du plus grand nombre. Â
Exemple: {4, 6, 9, 3, 7} le plus petit nombre est 3, et le plus grand nombre est 9, alors l’étendue est 9 − 3 = 6.
ratio – A ratio shows the relative sizes of two or more values.
Ratios can be shown in different ways. Using the “:” to separate example values, or as a single number by dividing one value by the total.
Example: if there is 1 boy and 3 girls you could write the ratio as:
1:3 (for every one boy there are 3 girls)
1/4 are boys and 3/4 are girls
0.25 are boys (by dividing 1 by 4)
25% are boys (0.25 as a percentage)
Rapport – Relation entre deux grandeurs de même nature exprimées sous la forme du quotient de ces deux grandeurs.
Un rapport peut s’exprimer de différentes manières.  On peut utiliser les “:†pour séparer les valeurs, ou aussi comme un seul nombre en divisant une valeur par le total.
Exemple: S’il y a un garçon et trois filles, on peut écrire un rapport comme:
                      1:3 (1 garçon pour 3 filles)
                      1/4 (garçons) et 3/4 (filles)
                       0,25 (en divisant 1 par 4)
                        25% sont les garçons
rational numbers – A number that can be made by dividing two integers. (An integer is a number with no fractional part.)
Examples:
1/2 is a rational number (1 divided by 2, or the ratio of 1 to 2)
0.75 is a rational number (3/4)
1 is a rational number (1/1)
2 is a rational number (2/1)
2.12 is a rational number (212/100)
−6.6 is a rational number (−66/10)
Nombre rationnel – Un nombre qui peut être formé en divisant deux entiers. (Un entier est un nombre sans partie fractionnaire.)
Exemples:
1/2 est un nombre rationnel (1 divisé par 2, ou le rapport de 1 pour 2)
0.75 est un nombre rationnel (3/4)
1 est un nombre rationnel (1/1)
2 est un nombre rationnel (2/1)
2.12 est un nombre rationnel (212/100)
−6.6 est un nombre rationnel (−66/10)
represent – to be a sign or symbol of (someone or something) Examples –
The flag represents our country. Â Letters represent sounds.
Représente – est un symbole qui représente quelqu’un ou quelque chose
Exemples: Le drapeau représente ce pays.  Les lettres représentent des sons.
round – Rounding means making a number simpler but keeping its value close to what it was.
The result is less accurate, but easier to use. Example: 73 rounded to the nearest ten is 70, because 73 is closer to 70 than to 80. But 76 goes up to 80.
Arrondir– Arrondir signifie simplifier un nombre mais de garder sa valeur proche de ce qu’il était. Â
Le résultat est moins précis mais plus facile à utiliser.  Exemple: 73 s’arrondit au groupe de 10 le plus près de 73. Alors 73 s’arrondit à 70.  Mais 76 s’arrondit à 80. Â
S
scale factor – a ratio between two sets of measurements.
in size transformation – a ratio expressing the amount of magnification.
in scale drawings – the ratio of the measurement on the drawing compared to the measurement of the original subject.
when comparing two similar geometric figures – the ratio of any two corresponding edge lengths.
Rapport d’échelle – un rapport entre deux séries de mesures.
• transformation en taille – un rapport exprimant la quantité de grossissement.
• les dessins à l’échelle – le rapport de la mesure sur le dessin par rapport à la mesure du dessin d’origine.
• en comparant deux figures géométriques similaires – le rapport de deux longueurs d’arêtes correspondantes.
shared – Splitting into equal parts or groups.
Here the chocolates have been shared into 3 groups.
Partager – Diviser en parties égales ou en groupes
L’illustration démontre le chocolat qui est séparé en trois groupes. Â
similar – In Geometry, two shapes are Similar when the only difference is size (and possibly the need to move, turn or flip one around).
These two shapes are Similar (one is smaller and flipped over, but otherwise the same)
Semblable – En géométrie, deux formes sont semblable lorsque la seule différence est la grosseur (et possiblement si on doit la bouger, la retourner ou la tourner)
Ces deux formes sont semblable (une est plus petite et retournée, mais elle sont semblable)
simplify – In general, an expression is in simplest form when it is easiest to use. (see Order of Operations)
Simplifier – Généralement, une expression est dans la forme le plus simple lorsqu’elle est facile plus facile à utiliser.
sketch – make a rough drawing of a situation.
Croquis – dessiner un brouillon
skip counting – Counting forwards or backwards by a number other than 1
Example: Skip counting by 3 is: 3, 6, 9, 12, 15, 18, …
Comptage par deux, trois, etc. – Compter ou compter à rebours par un nombre autre que 1.
Exemple: Comptage par 3 est: 3, 6, 9, 12, 15, 18, …
solve – to answer an equation or a problem.
Résous – trouver la réponse d’une équation ou d’un problème
sort – To arrange or group in a special way (such as by size, type or alphabetically).
Trier – Organiser ou grouper d’une façon spécifique (par grosseur, genre, ou alphabétiquement)
square number – a number which can be represented in the shape of a square. It is a number that results from multiplying an integer by itself.
Nombre carré – un nombre qui peut être représenté sous la forme d’un carré.  C’est le résultat d’un entier multiplié par lui-même.
square root – A square root of a number is a value that can be multiplied by itself to give the original number.
Racine carrée – La racine carrée d’un nombre est une valeur d’un nombre que lorsque multiplier par lui-même donne le nombre original.
standard form – A general term meaning “written down in the way most commonly accepted” Standard form is the usual way of writing numbers i.e. standard form = 876
Forme standard – Un terme général qui signifie “écrit de la manière généralement acceptéeâ€.  Forme standard est la manière habituelle d’écrire un nombre. Exemple: 876 est la forme standard
surface area – The total area of the surface of a three-dimensional object measured in square units.
Example: the surface area of a cube is the area of all 6 faces added together.
Aire – La surface total de la surface d’un objet tridimensionnel mesurée en unitées carrées.
Exemple: la surface d’un cube est la surface des 6 faces ajoutées ensemble.
surveyed – To ask either written or verbal questions for the purpose of acquiring information/data.
example: you can do a survey on people’s opinions, by asking randomly chosen people the same questions.
Sondage – Demander des questions par écrit ou oralement dans le but d’acquérir de l’information ou des données. Â
Exemple: Avec un sondage, on peut demander l’opinion des gens au hasard en leur posant les mêmes questions.
T
table of values – An organized list of values from a function, relation, pattern, expression, or equation; shows the relationship between two variables.
Example: Â For the equation n + m = 5
Table de valeurs – Une présentation méthodique sous forme d’un tableau de deux éléments variables (fonction, relation, motif, expression, équation) dont l’un dépend de l’autre.
Exemple: Pour l’équation n + m = 5
tally chart – A way of keeping count by drawing marks.
Every fifth mark is drawn across the previous 4 marks, so you can easily see groups of 5
Tableau de compilation – tableau qui permet de garder le compte en inscrivant une ligne/marque
Chaque cinquième marque est écrite sur les 4 marques précédentes, ce qui permet de facilement voir les groupes de 5. Â
ten frame – a card or drawing of ten squares in two rows, used to
assist with understanding of the place value system, counting and calculating.
Cadre de dix cases – une carte ou un dessin de dix carrés en deux rangées, utilisé pour aider à comprendre la valeur de position, compter et calculer
V
volume – The amount of three-dimensional (3D) space an object occupies. Capacity.
For this example the volume is 4×5×10 = 200 units3
volume – Mesure de l’espace à trois dimensions occupé par un solide. Â
Exemple: Le volume de ce prisme rectangulaire est 4x5x10 = 200 unités3
Student Learn60.ca login
Login to your Learn60.ca google account for students.
Follow us on Facebook!
Pages
About
APPLE Schools
Contact
House Team Challenge Page
Informational Letters
BC Curriculum link
Code of Conduct
Consent form – general
Digital Citizenship
Framework for Enhancing Student Learning
Grade 4 – 8 School Supply List
Healthy Living Letter
Math Glossary
PAC
Pictures
Registration Information
Sports at Upper Pine
Categories
General
Newsletters
School District 60
School District 60 | Peace River North | Together We Learn
Digmore
Digital media objects and resources for e-learning